Kapcsolat és Érintés

Az Art Ért Alapfokú Művészeti Iskola diákjainak képei is kiállításra kerültek Szegeden a Triola Alapfokú Művészeti Iskola gáláján. A klasszikus zenei előadások mellett a galériában színvonalas kiállítás emelte a gála hangulatát.

A Triola Alapfokú Művészeti Iskola és az Art Ért Alapfokú Művészeti Iskola vezetése szakmai találkozót szervezett Budapesten az Alapítványi és Magániskolák Egyesületének székházában, ahol egyeztették a további együttműködés lehetőségeit.

Az Art Ért Alapfokú Művészeti Iskola és a Triola Alapfokú Művészeti Iskola diákjai a digitális háló adta kommunikációs csatornákat használva felelevenítették a kapcsolatot, melyet még a 2014 február és 2015 február között lezajlott "Kapcsolat és érintés" című projektben építettek ki egymás között.

A közös megbeszélések új lendületet adtak a két intézmény közös munkáinak, így szóba került egy közös projekt, melynek keretén belül az artértesek festményekkel gazdagítanák a triolások közeljövőben megrendezésre kerülő zenés tárlatát.

2015. február 1-én véget ért a TÁMOP-3.3.14.A-12/1-2013-0056 azonosító jelű, „Kapcsolat és érintés” című projekt.

A projektet az Új Art Ért Alapítvány és a Triola Művészpalántákért és Oktatóikért Közhasznú Alapítvány konzorciumi együttműködésben valósította meg. 

A TRIOLA A.M.I. projektbe bevont húsz tanulója a kultúrális események sorozatában 2015. január 28-án, meglátogatták a bozsoki Sibrik Kastélyt és a körülötte lévő ősparkot.

2015. január 27-én Miskolcra utazott az edelényi "artértes" csoport. A kulturális események sorozatának keretében, először a Hermann Ottó Múzeum, papszer utcai épületében, a Karosi Honfoglaláskori Leletek gyűjteményét tekintették meg, majd még délelőtt a Megyei Múzeum főépületében a Pannon Tenger Kincsei című kiállítást tekintették meg. A Pizza Tábornál eltöltött ebédet követően a Nemzeti Színházhoz mentek, ahol betekintést nyertek a kulisszatitkokban, megismerhették a színház működésének személyi, technikai és szkenikai hátterét.  

A TRIOLA tanulói záró kulturális programként a Kőszegi Könyvtárba mentek, ahol a "triolás" gyerekek képeiből készült tekintették meg.

A tantárgyi fejlesztési órák záró foglalkozásain a triolás diákok visszatekintettek az elmúlt egy esztendőre. Felidézték a foglalkozások témáit, anyagait, nagy hangsúlyt fektetve a család, az önismeret, illetve az elfogadás témakörére. A tematika záró alkotása egy közösen létrehozott, nagy méretű kép megalkotása volt, amin megjelennek a felelevenített gondolatok.

A darab bemutatása színpadi előadás formájában. Az adott történelmi kor társadalmi kapcsolatrendszerének, a családi kapcsolatoknak aze elemzése és színházi nevelés eszközeivel. Tevékenységformák: színpadi előadás, színházi nevelés eszközeivel az emberi kapcsolatrendszerek működésének megtapasztalása.

A Mese a zöld gyerekről című tanítási drámán keresztül, Haraszti Judit tanárnő vezetésével a gyerekek a mássághoz való viszonyulásról, a közösség és az egyén viszonyáról, a közérdek és az egyéni érdek elemzéséről tanultak.A másság elfogadása, a beilleszkedés és alkalmazkodás problémáit vizsgálták, miközben összegyűjtötték arra a választ, hogy mi segyti és mi gátolja a másság elfogadását. A drámán keresztül erkölcsi döntéseink közvetlen következményeinkek hatásait tapasztalták meg.

Oldalak

Feliratkozás RSS - Kapcsolat és Érintés csatornájára