14. tanévünk...

Alapelvek
• Ha hallom - elfelejtem, ha látom - megjegyzem, ha megcsinálom - megértem.
• Csak azt tudom ábrázolni, amiről ismereteim vannak.
• A vizuális megjelenítés segíti az értelmezést és a bevésést.
• Az alkotás érzelmi többlete hihetetlen támogatás a tanulásban.
• A bal agyféltekés tevékenységeket segíti a jobb agyféltekés alkotás.
• A művészeti nevelés, mint komplex személyiségfejlesztés kell, hogy megjelenjen.
• A munkában az ismeretanyag mellett egyenrangú feladat a szociális kompetenciák fejlesztése is.

A szokásos tanévi menetrend szerint működik az idei, 14. tanévünk. Tanáraink folyamatosan alakuló, fejlődő programjaik szerint kezdték meg idén szeptemberben a tanítást régi telephelyeinken és Sárospatakon egyaránt.

Idén új programelemmel  gazdagítottuk az általános iskolák felé művészeti nevelési palettánkat. A program kialakításában óriási szerepet játszott, hogy az elmúlt időszakban, az Igazgyöngy Alapfokú Művészeti Iskolától jó gyakorlatként átvett módszertani és gyakorlati programelemeket az első osztályosok írástanításának támogatására vezettük be néhány telephelyünkön (Boldogkőváralja, Sajóbábony).

Pedagógusaink a képzőművészeti - festészeti, grafikai - ismeretelemek összeállítása közben kiemelt figyelmet fordítottak a betűírás összes, ismert, a hat esztendős gyerekek fejlettségi fokán megjelenő, potenciális problémát okozó helyzeteire, amiben egészen konkrét segítséget tudunk nyúltani a betűvetést oktató tanító kollégáinknak és nem utolsó sorban az elsős növendékeinknek.

Az általános iskolákkal közösen gondozzuk a programot, hiszen az osztálytanító és a művészeti órákat tartó tanár kollégánk rendszeres szakmai konzultációi elengedhetetlenek a folyamat során.

Gyurkó Andera kollégánk muknáját illusztráló néhány képet szeretnénk megmutatni erről.

Képek: