Boldogkőváralján...

Pedagóguskompetenciák és a Pedagógus II. szint sztenderdjeit szeretnénk tanáraink és diákjaink közös munkájának bemutatása közben megosztani mindazokkal, akik már hallottak róla, de maguk sem tudják pontosan mik is azok. Sorozatunk 8 részes lesz, hiszen ennyi pedagóguskompetenciát különböztetünk meg napjaikban. 

Álljon itt az első:

1. Szakmai feladatok, szaktudományos, szaktárgyi, tantervi tudás A pedagógus törekszik szaktudományi, szaktárgyi, tanuláselméleti és tantervi tudásának minél hatékonyabb integrálására, a képességek és a tudás fejlesztésének egységben való kezelésére. Felismeri a más szaktárgyakhoz, művelődési területekhez való kapcsolódás lehetőségeit, és munkája során fel is használja őket. Képes rugalmasan alakítani a tanítási stratégiákat a tanulási célokkal összhangban és differenciálni a tanulói képességeknek megfelelően. Önállóság jellemzi, nyitott a külső változásokra, aktívan képes részt venni az iskola szaktárgyi munkaközösségének munkájában. Gyakorlati tapasztalatainak beépítésével képes a tananyag sokoldalú bemutatására, a gyakorlati alkalmazhatóság szempontjainak érvényesítésére. Fontosnak tartja a formális, a nem formális és az informális úton, tanulási környezetben szerzett tudás összekapcsolását. 

Képek: